Tavsiyeler

Kan basıncında ani düşmelere sebep olan nedir?

Kan basıncında ani düşmelere sebep olan nedir?



We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Kan basıncındaki ani bir düşüş çok tehlikelidir ve bayılma, baş dönmesi ve hatta beklenmedik düşmeler gibi diğer ciddi sorunlara neden olabilir. Yaralanmalara neden olabilir. Tansiyondaki ani bir düşüşün birçok nedeni olabilir ve bunların hepsi eşit derecede önemlidir ve doktor tarafından ele alınmalıdır. Tedavi edilmezse, kan basıncındaki düşüş bazı durumlarda ölüme neden olabilir.

Kan zehirlenmesi

Sepsis, bir enfeksiyon kan dolaşımına girdiğinde ve vücudun sistemi ve organlarında baskı altında kaldığında ortaya çıkan bir durumdur. Amerikan Kalp Birliği'ne göre, enfeksiyondaki bakteriler kan damarlarını etkileyen toksinler üretir ve kan basıncında hızlı ve derin bir düşüşe neden olabilir. Bu, bir doktor tarafından hızla tedavi edilmezse ölüme neden olabilir.

Ortostatik hipotansiyon

Ortostatik hipotansiyon, bir kişinin kan basıncı durduktan veya oturma pozisyonunda durduktan sonra düştüğünde meydana gelir. Bu durum, Parkinson hastalığı, kalp rahatsızlıkları veya diyabet için kullanılan bazı ilaçlar nedeniyle ortaya çıkabilir. Susuz kalma ve uzun süreli yatak istirahatı da bu durumun bir nedeni olabilir. Bu sorunun farkında olduğunuz anda doktorunuza haber vermeniz gerekir. Tıbbi bozukluğun ilaçlarını veya tedavisini değiştirmek, kişinin bayılma büyüsünden dolayı düşmekten ciddi şekilde yaralanmasını önleyebilir.

Sinirsel Aracılı Hipotansiyon

Amerikan Kalp Derneği'ne göre, sinirsel aracılı hipotansiyon, kan basıncı uzun süre bekledikten sonra düştüğünde ortaya çıkar. Bu durum çoğunlukla genç insanlarda görülür ve beyin ile kalp arasında bir iletişimsizlik olduğunda ortaya çıkar. Bu durum baş dönmesine, bayılma ve mide bulantısına neden olabilir. Bu durum için acil tedavi aramalısınız.

Alerjik reaksiyon

Alerjik bir reaksiyon veya anafilaksi şoku ölümcül bir durum olabilir. Birinin penisilin, X-ışını boyaları, yiyecekler (deniz ürünleri gibi) ve hatta arı sokması gibi ilaçlara tehlikeli bir reaksiyon göstermesi sonucu ortaya çıkar. Durum, kişinin hava yolunda şişmesi olduğu kadar hızlı bir kan basıncı düşüşü ile de işaretlenir. Durum hızlı bir şekilde tedavi edilmezse, hava yolu tıkanabilir ve boğulma ile sonuçlanabilir.

Kurutma

Vücudun kaybettiği şeyleri değiştirmek için yeterince sıvı almadığınızda dehidratasyona neden olabilir. Aşırı egzersiz yapan, yüksek ısı seviyelerine maruz kalan veya şiddetli kusma ve ishal olanlarda dehidrasyon oluşabilir. Dehidrasyon, vücudun düzgün çalışmasına yardımcı olan sıvı veya su miktarı kaybı nedeniyle ani bir kan basıncı düşüşüne neden olabilir. Bu durum aynı zamanda bir insanda baş dönmesine ve kafa karışıklığına neden olabilir ve bir doktor tarafından hızla tedavi edilmelidir.